ФДУ «Держгідрографія» «Укрморкартографія»
UA RU EN ДУ «Держгідрографія»ДУ«Держгідрографія»  

Виставки. Конференції. Семінари.


Перед учасниками Форуму виступає і дає пояснення начальник філіалу ФДУ «Укрморкартографія» О. Борис

Співробітництво морських країн і безпека мореплавства

3–4 травня 2016 року в Стамбулі (Турецька Республіка) під головуванням директора Управління навігації, гідрографії та океанографії ВМС Туреччини (TN-OHNO) капітана Ерхана Гезгіна відбулося 13-те засідання Робочої групи з безпеки мореплавства в Чорному та Азовському морях (BASWG), що функціонує в рамках регіональної Гідрографічної комісії Міжнародної гідрографічної організації (МГО).

Метою засідання, у якому взяли участь представники Грузії, Туреччини, Болгарії, Румунії та України, директор Міжнародного гідрографічного бюро (МГБ) контр-адмірал Мустафа Іптес та представник гідрографічної служби Франції – національний координатор Регіону F з виробництва карт міжнародної колекції Ерік Ланглуа, було обговорення питань гідрографії, океанографії, морської картографії, розповсюдження інформації з морської безпеки (MSI), співробітництва між країнами Чорноморсько-Азовського регіону на виконання вимог Конвенції Міжнародної морської організації з безпеки життя людини на морі (СОЛАС) та рекомендацій МГО.

Учасники засідання заслухали вступні промови капітана Е. Гезгіна та директора МГБ контр-адмірала М. Іптеса, в яких висвітлено загальний стан справ, існуючі проблеми та шляхи їх вирішення. Окрему увагу ними було приділено ситуації в зоні відповідальності України в Чорному та Азовському морях.

У ході засідання директор МГБ М. Іптес привітав українську делегацію з успішною ратифікацією «Протоколу поправок до Конвенції про Міжнародну гідрографічну організацію» (Протокол поправок) прийняттям Закону України від 02.09.2015 № 663-VIII і висловив обґрунтовані сподівання на проведення у 2017 році першої сесії Асамблеї МГО у форматі, передбаченим оновленою Конвенцією МГО, згідно з Протоколом поправок.

На засіданні представники Держгідрографії довели до відома директора МГБ і голови BASWG інформацію про потребу установи в участі її співробітників у навчальних курсах і семінарах, які проводяться в рамках МГО. У свою чергу директор МГБ високо оцінив якість підготовки українських фахівців з морської картографії та гідрографії й рекомендував керівництву ДУ «Держгідрографія» розглянути можливість підготовки спеціалістів інших гідрографічних служб, шляхом акредитації українських вищих учбових закладів на відповідні рівні підготовки згідно з чинними стандартами МГО.

Українська делегація ознайомила учасників із ситуацією навколо міжнародних карт, які видає та розповсюджує Україна (видано 2 нові карти; 3 карти погоджено національним координатором регіону F та готуються до видання протягом 2016 року; 4 карти очікують на погодження та включення до міжнародної колекції; 5 карт заплановано оновити протягом 2016 року); доповіла про стан справ із забезпеченням доступності для користувачів системи комірок електронних карт 1, 2, 3 та 4-го масштабних діапазонів (їх доступність через Регіональний координаційний центр електронних навігаційних карт PRIMAR) та проінформувала членів робочої групи BASWG про розробку й впровадження електронних карт 5-го масштабного діапазону і збільшення їх кількості з 39 до 55 за рахунок отримання нових матеріалів комплексних гідрографічних робіт; представила узагальнений звіт щодо роботи Центру навігаційно-гідрографічної інформації державної установи «Держгідрографія», який здійснює оповіщення мореплавців про зміни навігаційної обстановки і режиму плавання у морських водах України. Крім зазначеного, українська делегація проінформувала присутніх про запуск у роботу берегового радіоцентру НАВТЕКС у м. Бердянськ замість станції НАВТЕКС у м. Керч у зв’язку з анексією Кримського півострова Російською Федерацією.

Перед учасниками 13-го засідання виступив національний координатор міжнародного картографування Регіону F, який представив розгорнуту програму діяльності Робочої групи з координації міжнародного картографування (ICCWG) у Регіоні F та висловив свої думки стосовно нової редакції проекту Каталогу Середземноморської міжнародної групи з картографування (MEDINTCHART).

Учасники заслухали інформацію присутніх членів BASWG щодо прогресу у стані покриття Чорного та Азовського морів міжнародними (ІNТ) картами.

Присутні визнали необхідність постійного оновлення та підтримки на рівні сучасності національних даних згідно зі спеціальною публікацією С-55 Міжнародної гідрографічної організації, зокрема щодо якості виконання гідрографічних промірів, підготовки і видання морських карт, публікацій і розповсюдження інформації з морської безпеки (MSI).

На засіданні було розглянуто та прийнято низку організаційних питань. Зокрема, державою-головою BASWG одностайно обрано Туреччину; головою Робочої групи, за підтримки учасників, визначено, що наступне засідання BASWG відбудеться у 2018 році, зважаючи на той факт, що у 2017 році заплановано робочу зустріч усіх членів у рамках 20-го засідання регіональної Гідрографічної комісії по Середземному та Чорному морях МГО, яке прийматиме Чорногорія.

З огляду на те, що на сьогоднішній день усі країни-члени BASWG вже приймали у своїх державних інституціях засідання Робочої групи, та беручи до уваги систематичне ігнорування засідань Російською Федерацією, Робоча група вирішила, що засідання BASWG у 2018 році прийматиме Румунія.

Досягнуто попередньої домовленості стосовно того, що приймаючою стороною засідання BASWG у 2020 році стане Україна, яка має успішний досвід проведення таких заходів (16 засідання Середземноморської гідрографічної комісії (Одеса, 2009 р.) та BASWG (Київ, 2008 р.).

«ВІСНИК ДЕРЖГІДРОГРАФІЇ» № 1 (50) 2016

Перед учасниками Форуму виступає і дає пояснення начальник філіалу ФДУ «Укрморкартографія» О. Борис
Перед учасниками Форуму виступає і дає пояснення начальник
філіалу ФДУ «Укрморкартографія» О. Борис

 

Транспортна галузь і навігація

20–22 жовтня поточного року в Одесі відбувся Міжнародний Чорноморський транспортний форум 2015, у роботі якого взяли участь представники державних і комерційних компаній з 19 країн світу, діяльність яких пов’язана з різними напрямками транспортної галузі – портами, залізницею, автомобільним транспортом, морським і річковим судноплавством.

У рамках Форуму розглядалися питання розвитку транспортного комплексу України у системі міжнародних сполучень, були представлені напрацювання з формування морської доктрини нашої держави, стратегія розвитку морської портової інфраструктури.

Не менш важливим заходом, покликаним внести вагомий вклад у формування України як морської держави, став круглий стіл «Розвиток річкових вантажоперевезень і перевезень „річка–море”: виклики і перспективи», на якому піднімалися питання розвитку інфраструктури внутрішніх водних шляхів для підвищення ефективності транспортування вантажів, зокрема обговорювалися міжнародні проекти з розвитку річкового судноплавства (Дунай, Дніпро, Південний Буг).

Для ДУ «Держгідрографія» участь у цьому міжнародному Форумі була дуже важливою, адже вона єдина державна структура, уповноважена забезпечувати морське і річкове судноплавство картографічною продукцією й навігаційними посібниками, розробкою і випуском яких займається філія установи «Укрморкартографія».

Делегація Держгідрографії у складі начальника філіалу ФДУ «Укрморкартографія» О. Бориса, начальника відділу підготовки МНК і посібників Т. Колінька та начальника групи збуту Ю. Вахули привезла на Форум зразки картографічної продукції і навігаційних посібників, які були представлені на виставці, організованій у рамках його роботи. Кожен зацікавлений міг отримати детальну інформацію про асортимент продукції, процес виробництва, його обсяги. Багатьох особливо зацікавили навігаційні карти внутрішніх водних шляхів. У цьому напрямку у нас є вагомі досягнення, зокрема повністю покрито навігаційними картами річку Дніпро, розроблено навігаційні карти на українську ділянку річки Дунай, підготовлено в електронному вигляді навігаційні карти на судноплавну (від Миколаєва до Вознесенська) ділянку річки Південний Буг, триває робота над розробкою паперових карт. Багато з’явилося новинок і серед навігаційних посібників – це як новостворені, так і перекладні видання з навігаційного забезпечення мореплавства.

Під час роботи Форуму було проведено низку переговорів щодо укладання договорів на постачання картографічної продукції.

Форум, як і всі інші заходи, що відбулися в його рамках, пройшов у конструктивній та творчій атмосфері, збагатив його учасників новими ідеями, познайомив з актуальними напрацюваннями провідних компаній світу.

«ВІСНИК ДЕРЖГІДРОГРАФІЇ» № 2 (49) 2015



 

У центрі уваги – проблеми транспортної галузі

21–23 жовтня 2014 року в Одесі відбувся Міжнародний Чорноморський транспортний форум, складовими якого стали 16-та Міжнародна виставка «ТрансУкраїна 2014», спеціалізовані виставки «TRANSRAIL UKRAINE 2014» і «Комерційний та муніципальний транспорт 2014» та 17-та Міжнародна конференція з транспорту та логістики. В роботі Форуму взяла участь і ФДУ «Укрморкартографія».

Кожен з цих заходів мав свою мету і переслідував свої цілі. Та найголовнішим було те, що, за визначенням більшості їх учасників, Міжнародний Чорноморський транспортний форум став одним з найважливіших заходів транспортної галузі з представлення сучасних технологій вантажоперевезень, демонстрації можливостей транзитного перевезення вантажів в Україні як вітчизняних, так і закордонних інвесторів. На сьогодні це найважливіший міжнародний форум з обміну досвідом і новітніми технічними розробками у морській та транспортній галузях.

Завдяки Форуму на високому рівні було обговорено актуальні проблеми розвитку та перспективи транспортної галузі України на подальші роки. За словами заступника Мініс­тра інфраструктури України — керівника апарату Володимира Корнієнка, проведення подіб­них заходів сприяє інтеграції транспортних компаній ближнього та далекого зарубіжжя, дає можливість ознайомитися з роботою великих українських та зарубіжних портів, з новинками транспортного та складського обладнання.

Участь у Форумі та тематичних виставках дозволила багатьом транспортникам налагодити нові ділові зв'язки, поділитися своїм та набути чужого позитивного досвіду у наданні транспортних послуг, що сьогодні є дуже важливим.

Також В. Корнієнко зазначив, що участь у цьому заході дозволить комплексно сформувати уявлення про розвиток транспортної галузі інших держав, а обмін досвідом між представниками різних країн на постійній основі допоможе знайти успішні шляхи вирішення проблем галузі та сприятиме швидкій інтеграції України в європейську та світову транспортні системи.

Це не підлягає жодному сумніву, адже всі питання, що розглядалися на Форумі або були темою виставок чи обговорювалися на 17-й Міжнародній конференції з транспорту та логістики, свідчили про серйозність намірів України. Ось деякі з них:
- Транспортні системи, внутрішні та міжнародні перевезення;
- Експедирування і логістика;
– Технологічне обладнання і засоби механізації вантажно-розвантажувальних робіт для портів і терміналів;
– Системи управління, зв'язку та енергозбереження;
– Виробництво та ремонт рухомого складу, комплектуючих;
– Залізнична інфраструктура, шляхи, сигнальне обладнання, стрілки, мости;
– Комерційні автомобілі: легкові, вантажні, тягачі, спеціальні;
– Інвестиційні проекти в транспортній галузі;
– Нормативно-правове регулювання транспортної діяльності;
– Шляхи розвитку транспортної інфраструктури України та ближнього зарубіжжя.

Помітне місце серед чисельних експонатів тематичних виставок Форуму зайняли стенди, представлені ФДУ «Укрморкартографія». Вони стали місцем змістовного і конструктивного діалогу між представниками провідних компаній не лише в галузі картовиробництва – важливої складової безпечної експлуатації транспортних засобів на воді, а й зацікавили представників автомобільних та залізничних магістралей України, представників різних транспортних галузей на предмет створення нових спільних інфраструктурних проектів з високим ступенем кооперації.



«ВІСНИК ДЕРЖГІДРОГРАФІЇ» №3 (47) 2014